22.8.2018

Mediat tarvitsevat Twitteriä, vai?

Uutisvahti sai vihjeen Twitteristä yhdestä Anderson Cooperin ohjelmasta - CNNn ankkuri ja toimittaja - joka sanoi, että mediat ja uutisväki tarvitsee Twitteriä. Tämä siihen aikaan, kun Twitter kärsi rahanpuutteesta ja oli muutosten edessä joku vuosi sitten.

Tuon sanoman seurauksena Uutisvahti perusti Twitter-tilin vuonna 2011.

Anderson sanoi, että miten mediat tulevat toimeen ollenkaan, jos Twitter menee nurin.

Toinen kommentti tuli television kautta myös. MSNBCn Rachel Maddow sanoi lähetyksessään, että hänen ohjelmansa katsojaluvut nousivat, kun hän lopetti ajantasalla tviittaamisen.

Tämä on ymmärrettävää, kun Rachel on varsin laajapuheinen ja asioiden ydin tuli parhaiten tiimin tviiteistä.

Sittemmin on tapahtunut, että NYTimes ja WasPo ovat ottaneet tavan julkaista uutisia Maddown ohjelman aikaan, jolloin Rachel poikkeaa alkuperäisestä ohjelmasta ja julkaisee näitä uutisia ja haastattelee puhelimitse niitä kirjoittaneita toimittajia.

Nuo lehdet voivat menettää lukijoita, näin näkisin, kun Rachel lukee laajasti asiat suoraan lehdestä. Ihmisillä ei ole tarvetta mennä Internettiin niitä lukemaan.

Näitä uutisia oli aikaisemmin enemmänkin kuin mitä viime aikoina on ollut.

Miten Twitter tulee toimeen, siitä ei ole kuulunut mitään viime aikoina. Siellä ei näy paljonkaan mainoksia medioilta ainakaan.

Henkilökohtainen tviittaaminen voi olla kohtalaista. Sitä ei Uutisvahti ole kokeillut. Mutta näyttää siltä, että medioitten artikkeleiden ja aiheiden markkinointi sujuu hienosti täysin ilmaiseksi.

Twitter on kiva ja toivotaan menestystä. Pahalta tuntuu, jos rahaa ei mistään tule, kun se on niin suosittu mediaväline.

Miten nämä kaikki eri symbioosit muuttuvat numeroiksi, on vielä kertomatta.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti